Apostolos\’ Daily Plate

«Εθνικός» αερομεταφορέας

Posted in «Αθλητισμός» by asyropoulos on Σεπτεμβρίου 24, 2008

Αυτές τις μέρες διαβάζω και ακούω αρκετά για τον λεγόμενο εθνικό αερομεταφορέα: τις Ολυμπιακές Αερογραμμές. Η εταιρεία αυτή δημιουργήθηκε από τον Αριστοτέλη Ωνάση και σε κάποια στιγμή πέρασε στα χέρια του Ελληνικού Δημοσίου. «Στα πρώτα χρόνια και τουλάχιστον μέχρι που έφυγε από πρόεδρος της Ολυμπιακής το 1979 ο κ. Ευθ. Χριστοδούλου, η εταιρεία πήγαινε καλά και παρουσίαζε και κέρδη. Αργότερα, εισέβαλε το κομματικό κράτος, ιδιαίτερα στα χρόνια του ΠΑΣΟΚ και τη βούλιαξε στα χρέη, ενώ απαξιώθηκε βαθμηδόν και σαν εταιρεία.» Για του λόγου το αληθές, το 1987 θυμάμαι πως μια συμφοιτήτρια μου, που πήρε τότε το πτυχίο της, «διορίστηκε» στην Ολυμπιακή, θαρρείς και η εταιρεία είχε ανάγκη από Φυσικούς… Από την άλλη, τι να πούμε για το μισθό 20.000€ σε διευθυντή γραφείου της Ολυμπιακής σε μεγάλη Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα;

Μιας και όλοι συμφωνούν για την ανάγκη ύπαρξης ενός εθνικού αερομεταφορέα, ας ανακηρύξουμε την  Aegean Airlines εθνικό αερομεταφορέα και ας τελειώσουμε με την Ολυμπιακή. Αρκέτα πληρώσαμε, φτάνει πια!

Advertisements

Ένα Σχόλιο

Subscribe to comments with RSS.

  1. IOANNIS said, on Δεκέμβριος 24, 2008 at 9:18 μμ

    Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία, πάντως, ότι ο Ωνάσης έκανε σκληρές διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση Καραμανλή για να πάρει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο τίμημα για την Ολυμπιακή. Στην αρχή ζήτησε από τον Παπαληγούρα ενίσχυση 45 εκατ. δολάρια για να καλύψει τις απώλειες από την ανατίμηση στα καύσιμα (σημειωτέον ότι στα περίπου είκοσι χρόνια που είχε την Ολυμπιακή ποτέ δεν παρουσίασε κέρδη και τα περισσότερα αεροπλάνα ήταν νοικιασμένα από μεξικανικές και παναμέζικες εταιρείες που ήταν, όμως, ιδιοκτησίας του) και όταν δεν τα πήρε σταμάτησε τη λειτουργία της εταιρείας και στις 10 Δεκεμβρίου 1974 έστειλε εξώδικη δήλωση στην κυβέρνηση, με την οποία κατήγγειλε τη σύμβαση με το κράτος για την Ολυμπιακή. Οπως γράφει ο κ. Γ. Θεοφάνους, γενικός γραμματέας τότε του υπουργείου Συντονισμού: «Η κυβέρνηση, ευρεθείσα προ καταστάσεως που μπορούσε να έχει εθνικές επιπτώσεις, λόγω του κρισίμου σημείου των ελληνοτουρκικών σχέσεων την εποχή εκείνη -που έφθανε μέχρι κινδύνου πολέμου στο Αιγαίο- έσπευσε και ζήτησε από το Πρωτοδικείο Αθηνών τον διορισμό προσωρινής διοικήσεως και έβαλε εκ νέου μπροστά τον μηχανισμό της εταιρείας, ώστε να πετούν τα αεροπλάνα της».

    ΚΑΚΩΣ ΠΟΛΥ ΚΑΚΩΣ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΤΟΤΕ.. ΒΡΗΚΕ ΚΟΡΟΪΔΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ Ο ΩΝΑΣΗΣ ΚΑΙ ΞΕΦΟΡΤΩΘΗΚΕ ΕΝΑ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΒΑΡΙΔΙΟ, ΧΑΖΟΣ ΗΤΑΝ;


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: