Apostolos\’ Daily Plate

Βρετανικά πανεπιστήμια

Posted in Παιδεία by asyropoulos on Ιουλίου 19, 2008

Στην εκπομπή «Σαββατοκύρικο στη ΝΕΤ» του Σαββάτου 14 Ιουλίου 2008 ήταν προσκεκλημένοι ο Ιωάννης Πρωτονοτάριος, (επίκουρος) καθηγητής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ, ο Γιάννης Αλαβάνος, πρόεδρος του ΤΕΕ, και κάποιος εκπρόσωπος των κολλεγίων που συνεργάζονται με Βρετανικά πανεπιστήμια. Σε κάποιο σημείο ο κ. Πρωτονοτάριος θέλοντας να δείξει το επίπεδο των Βρετανικών πανεπιστημίων (!), ανέφερε πως οι απόφοιτοι που έρχονται να πάρουν αναγνώριση από το ΔΟΑΤΑΠ γράφουν πολύ χάλια στα μαθήματα. Άρα τα Βρετανικά πανεπιστήμια είναι χάλια και άρα τα κολλέγια που συνεργάζονται με αυτά δεν μπορεί να είναι σοβαρά. Βέβαια το γεγονός ότι στα εκατό καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου υπάρχουν πολλά Βρετανικά δεν λέει τίποτα. Το γεγονός ότι πολλά μέλη ΔΕΠ Ελληνικών «πανεπιστημίων» έχουν κάνει διδακτορικό στα χάλια Βρετανικά πανεπιστήμια και πάλι δεν λέει τίποτα. Όμως το γεγονός ότι ο κ. Πρωτονοτάριος έχει μόνο μια δημοσίευση και μία μόνο αναφορά στο έργο του λέει ότι θα τον είχαν διώξει από καιρ́ο από οποιοδήποτε Βρετανικό πανεπιστήμιο!

Απορώ που τους βρίσκουν αυτούς τους απαράδεκτους τύπους και μας του βγάζουν στα κανάλια. Χάθηκαν οι σοβαροί;

Advertisements

8 Σχόλια

Subscribe to comments with RSS.

  1. Alexandros said, on Ιουλίου 19, 2008 at 1:50 μμ

    > Χάθηκαν οι σοβαροί;

    Νομίζω πως η «σωστή» ερώτηση είναι: «Είναι σοβαρό ένα κανάλι που παρουσιάζει κάτι τέτοιο;». Και αν όχι, τότε «θα είμαστε σοβαροί ως τηλεθεατές αν εξακολουθήσουμε να βλέπουμε ένα μη σοβαρό κανάλι;»

  2. Xavier said, on Ιουλίου 21, 2008 at 8:57 πμ

    Ξεχνάτε πάντως ότι οι αξιολογίσεις των Πανεπιστημίων είναι πολύ υποκειμενικές. Αυτές οι top-X λίστες δημιουργούνται με κριτήρια βάση των οποίων λειτουργούν τα Βρεττανικά Πανεπιστήμια, με συνέπεια να γεμίζουν με Αγγλικά και Αμερικανικά Πανεπιστήμια, και να απουσιάζουν π.χ. κορυφαία Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια, τα οποία λειτουργούν με εντελώς διαφορετική λογική.

    Τα Βρεττανικά Πανεπιστήμια ήταν κάποτε όντως κορυφαία. Από τη 10τία του 80 άρχισε η εμπορευματοποίησή τους με αποτέλεσμα το επίπεδό τους να κατρακυλίσει.

    Στην τελική, πως θα συγκρίνεις τον μηχανικό που παίρνει πτυχίο 3 χρόνων (με 6 στους 12 μήνες καθαρής διδασκαλίας) από την Αγγλία, με το μηχανικό από Γερμανία, Γαλλία, Ελλάδα που έχει πτυχίο 5 ετών, με 8 μήνες καθαρής διδασκαλίας το χρόνο.

    Δε γνωρίζω την αξία του κ. Πρωτονοτάριου ως ερευνητή, αλλά σε αυτό που λέει για τη δυσκολία που συναντούν οι απόφοιτοι Βρεττανικών Πανεπιστημίων στα Ελληνικά Πολυτεχνεία, συμφωνώ απολύτως.

  3. asyropoulos said, on Ιουλίου 21, 2008 at 11:09 πμ

    Στην τελική, πως θα συγκρίνεις τον μηχανικό που παίρνει πτυχίο 3 χρόνων (με 6 στους 12 μήνες καθαρής διδασκαλίας) από την Αγγλία, με το μηχανικό από Γερμανία, Γαλλία, Ελλάδα που έχει πτυχίο 5 ετών, με 8 μήνες καθαρής διδασκαλίας το χρόνο.

    Όπως ακριβώς θα σύγκρινα έναν νέο που κάνει διδακτορικό στη Γαλλία ή στην Γερμάνία σε 2 χρόνια με έναν που στην Ελλάδα χρειάζεται τουλάχιστον 3 χρόνια. ́Οσον αφορά τις λίστες προκύπτουν έτσι επειδή απλά τα Αγγλικά και Αμερικανικά πανεπιστήμια μαζεύουν τα καλύτερα μυαλά από παντού και έτσι έχουν φοβερό επίπεδο. Αλήθεια πόσοι ξένοι διδάσκουν σε Ελληνικά πανεπιστήμια; Εδώ ακόμη και επιφανείς Έλληνες που εργάζονται στο εξωτερικό δεν μπορούν να βρούνε θέση σε Ελληνικό πανεπιστήμι επειδή πρέπει να προωθήσουμε τα δικά μας παιδιά.

    Δε γνωρίζω την αξία του κ. Πρωτονοτάριου ως ερευνητή, αλλά σε αυτό που λέει για τη δυσκολία που συναντούν οι απόφοιτοι Βρεττανικών Πανεπιστημίων στα Ελληνικά Πολυτεχνεία, συμφωνώ απολύτως.

    Και είναι δυνατόν να είναι κανείς επιστήμονας Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Η/Υ; Μήπως έχουν και άδεια να ξεγεννάνε εγκύους; Είναι σοβαρά πράγματα αυτα; Να σημειώσω ότι ούτε και εγώ γνωρίζω προσωπικά τον κ. Πρωτονοτάριο (και ούτε θέλιω!), αλλά τα Ελληνικά πανεπιστήμια βρίθουν από μετριότατους «επιστήμονες». Ανθρώπους που ούτε σε Λύκεια δεν αξίζει να διδάσκουν. Άλλωστε αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί κανείς υπό κρίση μη-μόνιμος επίκουρος ή λέκτορας δεν έφυγε από το πανεπιστήμιο, ενώ υπάρχει σχετική πρόβλεψη σε περίπτωση επιστημονικής ανεπάρκιας του υπό προαγωγή πανεπιστημιακού;

  4. Xavier said, on Ιουλίου 21, 2008 at 1:30 μμ

    ΚΑΠΟΙΑ Πανεπιστήμια μαζεύουν τα καλύτερα μυαλά, και η συντριπτική τους πλειοψηφία είναι Αμερικάνικα αλλά και Ευρωπαϊκά (Ελβετία, Σκανδιναβικές χώρες…). Τα περισσότερα (προφανώς όχι όλα) Αγγλικά Πανεπιστήμια είναι τραγικά ως Πανεπιστήμια. Ως τεχνικές σχολές, ή σχολές επαγγελματικής κατάρτησης είναι εξαιρετικά.

    Αυτό για την επιστήμονα Ηλεκτρολόγο Μηχανικό δεν το πιάνω. Γενικώς η κουβέντα για το τι είναι «επιστήμη» και τι όχι είναι δύσκολη (είναι επιστήμη π.χ. τα οικονομικά;) αλλά γενικά ένας ηλετρολόγος μηχανικός πρέπει να έχει καλή και ευρεία θεωρητική κατάρτιση και όχι απλά τεχνική κατάρτιση. Και ενδεχομένως μπορεί να είναι και επιστήμονας. Εξ άλλου ένας μηχανικός (γενικά) δοκιμάζει και εφαρμόζει την επιστήμη και άρα μπορεί και να την προάγει.

    Φυσικά και χωρίς αμφιβολία τα Ελληνικά Πανεπιστήμια βαδίζουν πολύ λάθος, εδώ και χρόνια. Απλά το μοντέλο των Αγγλοσαξονικών Πανεπιστημίων είναι επίσης καταστροφικό για την 3βάθμια εκπαίδευση.

    Αν θα σας ενδιέφερε, μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στις συζητήσεις που έχουν γίνει στο ecynical.blogspot.com στην κατηγορία «Δοκίμια για την Ανώτατη Εκπαίδευση»).

  5. Xavier said, on Ιουλίου 21, 2008 at 1:33 μμ

    Ξέχασα να αναφέρω την απορία μου στο γεγονός που αναφέρετε ότι κάποιος μπορεί να πάρει διδακτορικό στη Γαλλία και τη Γερμανία σε 2 χρόνια. Θα μπορούσατε να μου αναφέρετε κάποιο συγκεκριμένο παράδειγμα, γιατί μου έκανε εντύπωση. Ακόμα και στην Αγγλία που είναι υπερ των συνοπτικών διαδικασιών σε όλα τους τα πτυχεία, τα 3 χρόνια είναι minimum απαίτηση για διδακτορικό.

  6. Xavier said, on Ιουλίου 21, 2008 at 1:35 μμ

    * Διόρθωση: e-cynical.blogspot.com

  7. asyropoulos said, on Ιουλίου 21, 2008 at 3:28 μμ

    Τα περισσότερα (προφανώς όχι όλα) Αγγλικά Πανεπιστήμια είναι τραγικά ως Πανεπιστήμια. Ως τεχνικές σχολές, ή σχολές επαγγελματικής κατάρτησης είναι εξαιρετικά.

    Έχω έναν γνωστό που είναι λέκτορας στο πανεπιστήμιο του Sheffield. Πριν δύο χρόνια διοργάνωσε ένα workshop στο οποίο συμμετείχα. Μετά το workshop θέλησα να επισκευθώ έναν φίλο που έμενε τότε στο κοντινό Loughborough. Ο γνωστός μου μου έδειξε τον δρόμο για τον σιδηροδρομικό σταθμό και περνώντας έξω από ένα πρώην Polytechnic χαμογελώντας μου είπε: «Ξέρεις αυτό είναι πρώην Polytechnic. τώρα είναι… πανεπιστήμιο!» Με άλλα λόγια: επειδή υπάρχουν πολλά πρώην Polytechnic που είναι ουσιαστικά αναβαπτισμένα ΤΕΙ, δεν μπορούμε να λέμε ότι τα Βρετανικά πανεπιστήμια είναι κακά. Μιας και οι ίδιοι δεν τα θεωρούν… πανεπιστήμια.

    Αυτό για την επιστήμονα Ηλεκτρολόγο Μηχανικό δεν το πιάνω.

    Απλά εννοούσα ότι δεν είναι δυνατόν κανείς να γνωρίζει πράγματα σε βάθος από την αρχιτεκτονική Η/Υ, τις μεταφορές ενέργειας, την ηλεκτρονική, τις τηλεπικοινωνίες κ.λπ. Ζούμε στην εποχή της εξειδίκευσης και ο πανεπιστήμονας έχει εξαφανσθεί εδώ και χρόνια.

    Φυσικά και χωρίς αμφιβολία τα Ελληνικά Πανεπιστήμια βαδίζουν πολύ λάθος, εδώ και χρόνια. Απλά το μοντέλο των Αγγλοσαξονικών Πανεπιστημίων είναι επίσης καταστροφικό για την 3βάθμια εκπαίδευση.

    Κανένα μοντέλλο δεν είναι κακό, Αυτό που είναι κακό είναι η αναξιοκρατία και η νοοτροπία του «µέσου» που έχει αποθεωθεί στο Ελληνικό πανεπιστήμιο.

    Ξέχασα να αναφέρω την απορία μου στο γεγονός που αναφέρετε ότι κάποιος μπορεί να πάρει διδακτορικό στη Γαλλία και τη Γερμανία σε 2 χρόνια. Θα μπορούσατε να μου αναφέρετε κάποιο συγκεκριμένο παράδειγμα, γιατί μου έκανε εντύπωση.

    Όταν ήμουν στη Σουηδία είχα γνωρίσει έναν Γάλλο που μου είπε πως πήρε PhD σε δύο χρόνια, Μάλιστα μου έκανε εντύπωση, αλλά μου εξήγησε πως άμα έχεις τελειώσει το έργο σου, παίρνεις PhD και σε μία μέρα. Οσον αφορά την Γερμανία, όταν τελείωσα το μεταπτυχιακό μου και τον στρατό, έκανα μια αίτηση στην Ε.Ε. για διδακτορικό στο πανεπιστήμιο του Dortmund, το οποίο θα διαρκούσε 2 ακριβώς χρόνια. Περιττό να πω πως δεν πήρα το grant γιατί αν και κάτοχος μεταπτυχιακιού τίτλου βαθμολογήθηκα με 7 (!) με άριστα το 100.

  8. vp said, on Ιουλίου 23, 2008 at 8:50 πμ

    > … ανέφερε πως οι απόφοιτοι που έρχονται να πάρουν αναγνώριση από το ΔΟΑΤΑΠ
    > γράφουν πολύ χάλια στα μαθήματα. Άρα τα Βρετανικά πανεπιστήμια είναι χάλια και
    > άρα τα κολλέγια που συνεργάζονται με αυτά δεν μπορεί να είναι σοβαρά.

    Αυτό δεν λέει πολλά. Το ερώτημα είναι τι θα γίνει αν βάλουν τους απόφοιτους ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ πανεπιστημίων να περάσουν τις εξετάσεις του ΔΟΑΤΑΠ.

    Γιατί αν δεν πάνε καλά [1], τότε αφενός θα πρέπει να επανεξετεσταστούν ΟΛΕΣ οι άδειες και τα δικαιώματα εξασκήσεως επαγγέλματος αποφόιτων Ελληνικών ΑΕΙ, και αφετέρου θα πρέπει να απολογηθούν οι δάσκαλοι τους.

    vp

    [1] πράγμα του φανερά φοβούνται οι ελληνικές ακαδημαϊκές συντεχνίες, αλλιοώτικα θα είχαμε κοινές εξετάσεις και θα αποφεύγαμε όλες αυτές τις σαχλαμάρες.

    Στην Αμερική για να πάρεις άδεια εξάσκησης ιατρικού επαγγέλματος πρέπει να περάσεις κάποιες τρομερές εξετάσεις είτε έχεις τελειώσει αμερικάνικο ΑΕΙ είτε έχεις τελειώσει κάποιο ξένο. Φυσικά οι απόφοιτοι Αμερικανικών πανεπιστημίων έχουν το πλεονέκτημα ότι το πρόγραμμα σπουδών και η μεθοδολογία που ακολουθείται τους προετοιμάζει για αυτές τις εξετάσεις.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: