Apostolos\’ Daily Plate

Η απέραντη ηλιθιότητα της… LOGO

Posted in Παιδεία, Πληροφορική by asyropoulos on Αύγουστος 22, 2007

Ομολογουμένως είναι πολύ δύσκολο να διδάξει κανείς τις πιο σημαντικές ιδέες που αφορούν τον προγραμματισμό Η/Υ σε μαθητές Γυμνασίου. Οι μαθητές δεν έχουν μαθηματική ωριμότητα, ενώ μια οπτικοποιημένη εισαγωγή των εννοιών αυτών δεν είναι πάντα εύκολη. Το νέο βιβλίο πληροφορικής στις σελίδες 175 ως 202 επιχειρεί να εισαγάγει τον μαθητή σε τούτες ακριβώς τις έννοιες. Μάλιστα χρησιμοποιεί ως εργαλείο για την υλοποίηση αλγορίθμων την παροχημένη πλέον LOGO, μια γλώσσα προγραμματισμού που δημιουργήθηκε στα μέσα του 1965 με σκοπό την εξοικίωση των παιδιών με τον Η/Υ. Όμως ο καιρός περνάει και οι (επιτυχημένες;) μέθοδοι και διαιδικάσιες των προηγούμενων ετών δεν είναι υποχρεωτικό να έχουν εφαρμογή στην σύγχρονη εποχή. Για παράδειγμα, μαθηματικές έννοιες στις οποίες εισαγάγονταν ο νέος μόνο στο πανεπιστήμιο παλαιότερα, σήμερα εισαγάγονται στο Λύκειο. Έτσι στην εποχή του Aspect Oriented Programming, του Generic Programing, των συστημάτων peer2peer αλλά και των πολυπύρηνων επεξεργαστών εμείς δε μπορούμε να μιλάμε στα παιδιά με όρους της δεκαετίας του 1960! Χρειαζόμαστε νέες προσεγγίσεις και νέες ιδέες.

Το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης είναι κατά τεκμήριο ένα από τα 2-3 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου. Άρα μπορεί να πει κανείς με σχεδόν βεβαιότητα ότι τα αποτελέσματα της δουλειάς των υπαλλήλων του είναι τουλάχιστον σοβαρά. Μεταξύ άλλων το Εργαστήριο Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης προτείνει το εργαλείο GeomLab ως μέσο για την εκμάθηση των βασικών αρχών προγραμματισμού με την χρήση οπτικών μέσων. Το εργαλείο αυτό υλοποιεί μια απλή γλώσσα προγραμματισμού στην οποία οι εικόνες αποτελούν βασικές οντότητες, όπως ακριβώς οι αριθμοί. Επίσης, επιτρέπει τη δημιουργία σχημάτων παρόμοια με τα βασικά γεωμετρικά σχήματα του Escher. Ερώτηση: Πως μπόρεσαν οι υπεύθυνοι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου αλλά και οι συγγραφείς του βιβλίου να είναι τόσοι κοντόθωροι; Δεν μπορούσαν να ψάξουν και να βρουν τέτοια νέα εργαλεία διδασκαλίας; Όχι βέβαια! Ρίξτε μια ματιά στη δεύτερη σελίδα του βιβλίου και θα καταλάβεται γιατί. Δυστυχώς για το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο αλλά και τους συγγραφείς, το GeomLab δεν είναι το μόνο εργαλείο για τον σκοπό αυτό: υπάρχει το περιβάλλον Alice (αναπτηχθηκε από ομάδα ερευνητών του Carnegie Mellon University), το περιβάλλον Scratch (άλλο ένα «προίόν» του ΜΙΤ) και το σύστημα AgentSheets.

Φυσικά τούτο δεν είναι το μόνο απαράδεκτο σημείο του νέου βιβλίου. Για παράδειγμα, δεν αναφέρει τίποτα για τα Blue-Ray αλλά και για τα HD-DVD τη στιγμή που και στο τελευταίο περιοδικό πληροφορικής και όχι μνο υπάρχει σχετική αναφορά. Επίσης δεν υπάρχει καμία αναφορά στο Unicode, την XML αλλά και τα «άλλα» λειτουργικά συστήματα: MacOS, Linux, Solaris κ.λπ. Με άλλα λόγια μιλάμε για ολοκληρωμένη παρουσίαση του χώρου της πληροφορικής!

Ύστερα να μην απορούμε γιατί η Ελλάδα δεν έχει βιομηχανία πληροφορικής, παρά κάτι παραμάγαζα που υλοποιούν εφαρμογούλες σε Visual BASIC.

ΥΓ Ευτυχώς μετά από 4 χρόνια (είμαστε πια στο Σεπτέμβριο του 2011) το υπουργείου παιδείας αναγνώρισε το λάθος του σε αυτό το θέμα και πλέον στο νέο πιλοττικό πρόγραμμα σπουδών οι μαθητές της Γ’ τάξης του Γυμνασίου εκτός από την LOGO θα χρησιμοποιούν και το λογιστικό φύλλο (κατά προτίμηση το Excel) για να μάθουν προγραμματισμό. Ρε αν δεν μπει και εκεί η τρόικα δεν πρόκειται να γίνει τίποτα μα τίποτα σοβαρό.

Advertisements

Ένα Σχόλιο

Subscribe to comments with RSS.

  1. Paris Apostolopoulos said, on Αύγουστος 22, 2007 at 2:21 μμ

    true 😦


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: