Apostolos\’ Daily Plate

Χαιρετίσματα από την Κύπρο

Posted in Παιδεία by asyropoulos on Αύγουστος 2, 2007

Όταν δεν ταξιδεύεις στο εξωτερικό, τίνεις στο να θεωρείς πως ότι συμβαίνει στην χώρα σου είναι και η νόρμα, πράγμα που σχεδόν πάντα αποδεικνύεται λάθος. Την βδομάδα που πέρασε βρέθηκα για λίγες μέρες με τον γιό μου στην Κύπρο. Μεταξύ άλλων, την Κυριακή που μας πέρασε (29 Ιουλίου 2007), διάβασα δύο πράγματι πολύ ενδιαφέροντα άρθρα στην έγκυρη Κυπριακή εφημερίδα Ο Φιλελεύθερος. Τα άρθρα αφορούσαν δύο ιδιωτικές σχολές, το Cyprus College και το Frederick Institute of Technology, οι οποίες πρόκειται σύντομα να αναγνωρισθούν ως Πανεπιστημιακά ιδρύματα μη-κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Συγκεριμένα το Cyprus College πρόκειται να εξελιχθεί σε European University of Cyprus ενώ το Frederick Institute of Technology σε Frederick University. Διαβάζοντας τα δύο αυτά άρθρα ένιωσα ότι ζω σε μια τελείως οπισθοδρομική χώρα, μια χώρα Ταλιμπάν! Μα είναι δυνατόν εμείς να έχουμε περάσει έναν χρόνο απίθανων κινητοποιήσεων και στην Κύπρο το μόνο θέμα που τους απασχολεί είναι αν θα είναι κερδοσκοπικού ή μη-κερδοσκοπικού χαρακτήρα τα υπό ίδρυση πανεπιστήμια; Το δε επίσημο κράτος απλά συμβουλεύει την ίδρυση μη-κερδοσκοπικών ιδρυμάτων! Μήπως είναι όλοι οι Κύπριοι συντηριτικοί ή μήπως εγώ ζω στην χώρα που ακόμη ο Τσε είναι ήρωας; Δεν ξέρω αλλά νομίζω πως πρέπει ως λαός να προβληματιστούμε σοβαρά για το αν έχουμε χαράξει σωστή πορεία.

Τα μη-κρατικά πανεπιστήμια αποτελούν απλά την κορυφή του παγόβουνου ενός συστήματος βολέματος παιδιών, ημετέρων κ.λπ. Η ίδρυση μη-κρατικών πανεπιστήμιων θα αποκαλύψει την γύμνια των κρατικών πανεπιστημίων και αυτό δεν το θέλουν. Επίσης θα έχει ως αποτέλεσμα να μοιραστεί η πίτα των επιχορηγήσεων, πράγμα που επίσης δεν θέλουν. Απ́ο την αλλη θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας για ταλαντούχους ανρώπους, ενώ θα βάλει φρένο στην φοιτητική μετανάστευση μιας και θα υπάρξουν πολλές νέες θέσεις για υποψήφιους φοιτητές. Τέλος, θα δρομολογήσει μια σειρά από εξελίξεις στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια (ο παρόν τρόπος είναι μερικώς ορθώς αφού για παράδειγμα δεν λαμβάνεται καθόλου υπ’ όψη η προσωπικότητα του υποψήφιου), στην κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων κ.λπ. Αφού λοιπόν θα υπάρξουν όλες αυτές οι ευεργετικές συνέπειες γιατί αντιδρά ο απλός πολίτης;

Ο Έλληνας (ή καλύτερα: ο Ελλαδίτης, για να μην πάρει και τους Κυπρίους η μπάλα!) διακατέχεται από διάφορα συμπλέγματα τα οποία δεν τον αφήνουν να δει το δάσος. Πιστεύει ότι μόνο αν δουλεύει στο Δημόσιο μπορεί να ζήσει μια ικανοποιητική ζωή, ενώ πιστεύει ότι ο ιδιωτικός τομέας είναι απλά κόλαση! Βέβαια για αυτή τη διαμορφωμένη αντίληψη ευθύνεται σε μεγάλο ποσοστό το ίδιο το κρατος που θεωρεί τον ιδιώτη στην καλύτερη των περιπτώσεων… κλέφτη. Από την άλλη και ο ιδιώτης με την εν γένη συμπεριφορά του ενισχύει αυτή την άποψη. Αλλά και εδώ ευθύνεται μόνο το κράτος αφού δεν επιβάλλει τους νόμους. Παράδειγμα απλό: στην πόλη μου οι μισοί οδηγοί δεν φορούν ζώνες ή κράνος και κανένας δεν κάνει τίποτα! Φαντάζομαι ανάλογα φαινόμενα παρατηρούνται και σε άλλες πόλεις. Ο μέσος πολίτης θα αναρωτιέται: «Μα σφού είναι τόσο διαφθαρμένη η κοινωνία μας, μήπως και το ίδιο δεν θα συμβεί με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια;» Η απάντηση είναι βεβαίως ναι, αλλά τα ίδια δεν συμβαίνουν και στα κρατικά πανεπιστήμια; Υπήρξα αυτήκοος μάρτυρας τηλεφωνημάτων και συζητήσεων με σκοπό την ευνοϊκή μεταχείριση φοιτητή ώστε να περάσει μάθημα, ενώ αρκετοί φίλοι και γνωστοί γνωρίζουν περιπτώσεις όπου φοιτητής που δεν εξετάστηκε σε κάποιο μάθημα, συμπεριλαμβάνονταν στους πίνακες επιτυχόντων του μαθήματος. Τέλος, υπάρχει και το οικονομικό θέμα. Αυτό απλά είναι ένα ανέκδοτο! Σκεφτήτε πόσο πληρώνει κανείς όταν έχει παιδί φοιτητή και μετά μιλήστε ξανά για δωρεάν παιδεία. Αφήστε που στο τέλος τα κρατικά πανεπιστήμια θα υπάρχουν για αρκετό καιρό: δεν θα κλείσουν… αμέσως!

Advertisements

3 Σχόλια

Subscribe to comments with RSS.

  1. droseltis said, on Αύγουστος 7, 2007 at 1:15 μμ

    Και φοιτητική μετανάστευση σημαίνει α) διαρροή πολλών άξιων ανθρώπων στο εξωτερικό, όπου συνηθως διαμένουν μετά τις σπουδές τους, β) διαρροή τεράστιων κεφαλαίων κατά τη διάρκεια των σπουδών.

    Σχετικά με τον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα, από προσωπική εμπειρία, συνάντησα την ίδια αγένεια ή αναρμοδιότητα που συνάντησα και στον κρατικό. Αυτά είναι ζήτημα νοοτροπίας. Και είναι και αλήθεια ότι ο Έλληνας εργοδότης αντιμετωπίζει τους υφισταμένους του ως σκλάβους (ο δε υπάλληλος θεωρεί τους προϊσταμένους του ως εκμεταλλευτές του. Όλοι έχουμε ακούσει τη φράση «θα δουλεύω εγώ για να πλουτίζει αυτός;»). Δεν νομίζω ότι τα ιδιωτικά παν/μια θα βελτιώσουν σημαντικά το επίπεδο της γνώσης στα πρώτα στάδια. Ίσως πολύ αργότερα μετά την ίδρυσή τους (αν ποτέ αυτή επιτραπεί). Σίγουρα πάντως, θα βελτιωθούν τα περισσότερα από αυτά που ανάφερες.

  2. Yaz Okulu said, on Μαρτίου 27, 2008 at 8:46 πμ

    does anyone knows if there is any other information about this subject in other languages?

  3. asyropoulos said, on Μαρτίου 27, 2008 at 12:23 μμ

    Do you understand what this article is about? I do not think so.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: